וואלה NEWS- הממשלה אישרה עקרונית הקמת איים מלאכותיים

/, כתבות/וואלה NEWS- הממשלה אישרה עקרונית הקמת איים מלאכותיים

וואלה NEWS- הממשלה אישרה עקרונית הקמת איים מלאכותיים

הממשלה אישרה עקרונית הקמת איים מלאכותיים

ועדת מנכ”לים שתוקם תכין מכרז להקמת שני האיים המתוכננים; אחד האיים יישמש לבניית שדה תעופה והשני למגורים; מיקומם טרם נקבע; ביקורת חריפה על התוכנית בארגוני הירוקים.

הממשלה אישרה בישיבתה היום את הקמתה של ועדת מנכ”לים בראשות משרד התשתיות הלאומיות, שתכין מכרז להקמת איים מלאכותיים מול חופי ישראל. על פי ההחלטה, תגיש הוועדה את תוכניתה לממשלה בתוך שלושה חודשים. על פי התוכנית, אמורים לקום מול מרכז הארץ שני איים. על אחד יוקם שדה תעופה, והשני ייועד למגורים ולמסחר. מיקומם המדויק של האיים טרם נקבע.אם תאשר הממשלה החדשה שתקום את התוכנית, תעבור זו לשלבי ביצוע, ויוצא מכרז להקמת תשתית האיים. בוועדת המנכ”לים חברים משרדי האוצר, הפנים, התחבורה, איכות הסביבה ומשרד ראש הממשלה – כנציג מינהל מקרקעי ישראל.

ההחלטה, שהובאה לאישור הממשלה על ידי שר התשתיות אפי איתם, זכתה היום לביקורת חריפה מצדם של ח”כים וארגונים סביבתיים. עיקר הביקורת התמקדה סביב קבלת ההחלטה במהירות רבה, תוך אי שקילה מספקת של השפעות סביבתיות חמורות שעלולים האיים לגרום. בניגוד לעמדה העקרונית שהביע לאחרונה המשרד לאיכות הסביבה בנושא, הצביע השר צחי הנגבי, בעד התוכנית היום בישיבת הממשלה. לא נמסרה תגובתו לנושא.

“רעיון תעתועים יקר, יומרני ומסוכן לסביבה”

אחד החששות הכבדים שמביעים גורמים מקצועיים בנוגע לאיים, נעוץ באפשרות שזרם החול הטבעי הנסחף לישראל מכיוון דרום ייחסם. התרחיש המקובל במקרה הזה מצביע על היווצרותו ההדרגתית של מחסור חמור באספקת חול טבעי לחופים, הנמצאים בטווח של כעשרה ק”מ מצפון לאי המלאכותי. בטווח הרחוק קיימת סכנה לכרסום מצוק הכורכר עד לקריסתו. בעיה נוספת שייצרו בוודאות האיים היא חסימה נופית של קו החוף, באופן שתושבי השכונות שממול לאיים יזכו עם הקמתם לראות מהחלון שטח בנוי במקום ים.

ח”כ נחמה רונן (מרכז) טענה היום כי “טעות לדון בנושא בעל חשיבות רבה כל כך בישיבה של שעה, כשהגורמים המקצועיים עדיין לא סיימו לבחון ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט. חבל שהשר איתם מבקש להוכיח הישגים של משרדו על חשבון נזק סביבתי, משום שהבחירות המתקרבות גורמות לקבל ההחלטה בחטף”. ח”כ מוסי רז (מרצ) אמר כי “בשלהי ימיה מנסה הממשלה לבצע מחטף שיפגע אנושות בחופי ישראל, וישאיר ירושה גרועה ביותר לדורות הבאים. מנכ”ל אגודת “אדם, טבע ודין”, פיליפ ורבורג, אמר כי “הקמת האיים המלאכותיים הנה רעיון תעתועים יקר, יומרני ומסוכן לסביבה. יש לקוות שהממשלה הבאה, תשכיל לשנות את ההחלטה האומללה שהתקבלה היום, לטובת תושבי ישראל, חופיה ונופיה”.

כתבה מאתר וואלה NEWS מאת תומר נהרי

קישור: http://news.walla.co.il/item/306739

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
2019-01-08T20:42:33+02:00